11 Ekim 2014 Cumartesi

İNCE MEMED 1: Yaşar KEMAL

Gönderen MGK on 08:50 with Yorum Yok
Çukurova yöresinde (Adana'da) yaşayan Memed'in Abdi Ağa'nın zulmünden kaçışını konu alıyor.
Abdi Ağa denilen bu adam köy halkına eziyet etmektedir. Buna Memed ve annesi de dahil. Fakat bir gün Memed'in canına tak eder ve köyden kaçar. Yakındaki bir köye varır. Orada onun köyünde bir tanıdığı olan biri ona haber verir (yanlış hatırlamıyorsam). Çok geçmeden Memed'i annesine teslim ederler. Daha on yaşlarındadır.
sonra Memedimiz büyür. Hatçe'yi sever. Ama bir sorun vardır. Abdi Ağa'nın yeğeni de Hatçe'yi sever. Gider ister kızı. Memed bunu duyunca hem Abdi'yi he d yeğenini vurur. Abdi ölmez yeğeni ölür. Abdi'de bunun intikamını almak için Memed'in annesi Döne'ye eziyet eder. Memed bu arada Hatçey'le birlikte kaçar. Kızı hamile bırakır (daha yaşınız kaç başınız kaç). Ardından bunları yakalarlar. Hatçe'yi alırlar. Memed kaçar, dağa çıkar eşkiya olur. Ama eşkiyenın yaptığı zulümlere dayanamaz iki arkadaşıyla kaçar. İyilerin dostu kötülerin  düşmanı olur. :) Olaylar olaylar olur. Hatçe hapse girer (neden girdiğini hatırlamıyorum). Memed onu kaçırır hapisten. Dağda mutlu mesut yaşarlar. Ta ki komutanın biri Memed'i yakalamayı istemesine kadar. Bunlar iyi saklanırlar ama yakalanırlar. Hatçe doğurur ardından ölür. Memed çocuğuyla birlikte kaçar.
Kızın ölmesine üzüldüm. Yazık oldu. Benim için farklı bir deneyimdi. İlk defa bu tarz bir kitap okudum. Beğenmedim maalesef. İngiltere ve ABD gibi ülkelerde beğenilmiş Heyecan vardı. Ben genellikle gerilim kitapları sevdiğim için beğenmedim. Onun dışında halk ağzıyla yazılmış. Ne de olsa yarı Adanalı sayılırım. 








0 yorum:

Yorum Gönder