25 Eylül 2016 Pazar

KÜÇÜK PRENS: Antoine de Saint-Exupéry

Gönderen MGK on 06:53 with Yorum Yok

Bloğumu bayağı boşlamışım. Vaktim olmamasından değil de sadece yazmak
için ilham gelmiyordu. Aslında şimdi de pek yazasım yok ama kendimi kötü hissediyorum yazmadığım için. Her neyse bu kadar laubalilik yeter.

Gelelim eserimize: Küçük Prens ( buradan ikizime selam çakıyorum)Çoğu yerde konusunu bulabilirsiniz. Ama ben yine de yazmak istiyorum. Kitabı salı akşamı okudum ve bitirdim.
Küçük Prens'imiz kendine arkadaş bulmak için bulunduğu gezegeni (asteroit B612) ve çiçeğini bırakıp başka gezegenlere gider. Sırasıyla; kralın gesegeni, ayyaşın gezegeni, iş adamının gezegeni, fenercinin gezegeni ve coğrafyacının gesegenine gider. Ancak bu gezegenlerin sakinlerinin hiçbiri onun istediği nitelikte arkadaşlar değildi. En sonunda Dünya'ya gelir. Önce yılan, güller ve tilkiyle karşılaşır. Ardından da bizim pilotla. Ana hikaye Prens' imizin pilotla karşılaşmasıyla başlar.


Bana göre Küçük Prens'i daha çok çocuk ruhlular beğenir. Kitap genel olarak dünyanın acımasızlaşmasından dert yakınıyor. Herkesin bir şeyler için abaladığı ama çabaladıkları şeyleri zorunluluktan yapmalarının üstünde duruyor. Yani nasıl desem. İnsanların olmak istedikleri kişi değilde sözde "büyüklerin" olmalarını istedikleri kişi için çabalamalarının yanlış olmasının üzerinde duruyor. Kitabı bitirince insan bir boşluğa düşüyor. "O da neydi be!" diyor. 
Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder